Сайт наукових дослідників походження людини
Розкопки Лерингена Розкопки Лерингена доставили кістяк древнього слона й усього лише 25 кам'яних виробів, у тому числі леваллуазские отщепы. Між ребрами вбитої тварини знайдене виготовлене з тисового дерева спис довжиною 215 див;...
Олдувайское ущелина Олдувайское ущелина (пачка шарів I і нижні шари пачки II) є основним археологічним пам'ятником олдувайской епохи. Воно доставило численні кам'яні вироби, ретельно вивчені й опубліковані Мэри Лики (Leakey, 1971)....
Кам'яні вироби Найдавнішими кам'яними виробами починаючи з першої археологічної епохи палеоліту, олдувайской, були отщепы каменю. Ознакою того, що відчеплення відколоте рукою людини, а не утворився в результаті дії природних факторів, є...
Локальні розходження й культура
Як відомо, у неоліті й в епоху бронзи існували добре виражені археологічні культури, що різнилися між собою формами знарядь і начиння, типами жител, характером мистецтва й релігійних вірувань, а іноді й особливостями господарства.

Археологічні культури були пов'язані із древніми етнічними об'єднаннями - племенами, союзами племен і т.п. Запитується, коли, на якому етапі історії людства вперше виникли археологічні культури.

Для олдувайской епохи не вдається простежити виразних місцевих культурних відмінностей. Олдувайские отщепы, чопперы, чоппинги всюди - у Східній Африці, у Марокко, на півдні Франції й на Близькому Сході - однорідні, однаково примітивні. Люди скрізь починали з тих самих самих найпростіших прийомів розколювання й обробки каменю. Зрозуміло, різнилися древні породи каменю, що піддавалися обробці. Але це залежало від місцевих ресурсів сировини, доступних людині.

Правда, варто враховувати наступне - число відомих у цей час олдувайских стоянок і місцезнаходжень дуже невеликоі й наші подання про техніка й культуру олдувайской епохи вбогі й неповні. Не виключена можливість, що надалі, у міру нагромадження нових матеріалів, положення про відсутність місцевих розходжень в олдувайскую епоху піддасться уточненню й видозміні
Перейдемо до древнього ашелю, до середнього й пізньому ашелю.

В 1944 р. американський дослідник палеоліту X. Мовиус висунув концепцію про дві величезних древнепалеолитических культури, що охоплювали всю ойкумену: аббевильско - ашельской культурі ручних рубав і соанской культурі чопперов і чоппингов. По Мовиусу, культура ручних рубав була поширена в Європі, Африці і Юго - Західної Азії, а також захоплювала південь Індії. Культура чопперов - чоппингов була поширена в Пакистані, Індії, Китаї й у всіх країнах Юго - Східної Азії.

Вона пов'язана з пітекантропом, синантропом і їхніми нащадками. До неї' ставляться, крім властиво - соанской культури Пакистану й Северо - Західної Індії, рання аньятская культура Бірми й ін. (Movius, 1944). Концепція X. Мовиуса одержала широке поширення серед фахівців з палеоліту, хоча в той же час зустріла критичні відкликання П. Тейяр де Шардена, Р. В. Джоши, В. Н. Мисры, А. Сивекинг і ряду інших дослідників.
Навігація: 1 2 3 4 5
Найдавніші люди Палеоантропологические й археологічні знахідки в східній Африці: Близько 20 років тому вважалося загальновизнаним, що найдавнішим обезьяноподобным людиною був пітекантроп, кістки якого знайдені на Ява в Індонезії і який жив...
Кам'яний інвентар Основну масу олдувайского кам'яного інвентарю утворять не знаряддя, а отщепы, частини отщепов і осколки, що не мають вторинної обробки. Вони неправильних обрисів, досить товсті, у той же час дрібні - у середньому близько 5 див в...
Copyright by @ 2010-2014
Копіювання інформації дозволене при наявності посилання на джерело